مقالات

آموزش 10 نکته نگهداری و پرستاری از سالمند

فرم زیر را پر کنید ، کارشناسان همیاران فرشته با شما تماس خواهند گرفت

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

فقط محله را وارد کنید

آموزش 10 نکته نگهداری و پرستاری از سالمند در زیر آمده است، یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در باره آموزش نگهداری از سالمند به آن توجه کرد، وجود پرستاری موفق و حرفه ای است که باید در نظر داشته باشد که یک شخص سالمند با گذر زمان پیر و دچار کهولت سن شده است. وگرنه یک انسان است. پرستار سالمند بهتر است فراموش نکند که خود نیز روزی به پیری و کهولت سن دچار می رسد. با در نظر گرفتن این موضوع، دیگر شاهد بسیاری از رفتارهای نادرست که گاها بعضی مراقبان انجام می دهند، نیستیم.

1.مسیر عبور و مرور سالمند در خانه باید روشن باشد. وسایل اضافی که مانع حرکت آزادانه‌ سالمند می‌باشد را از سر راهش بردارید. در حمام و دستشویی دستگیره های کمکی یا تکیه گاه قرار دهید. این تکیه گاهها از واجبات خانه سالمند است. برای سطوح لغزنده‌ی خانه لایه‌ها‌ی لاستیکی یا پلاستیکی قرار دهید تا از لیز خوردن سالمند جلوگیری کند. مراقب سیم ها و کابل ها در خانه باشید که سالمند را از لغزش و لیز خوردن حفظ کند. حسگرهای مونوکسید کربن در خانه نصب کنید. اکثر سالمندان در برابر کمبود یا میزان پایین این گاز آسیب می بینند. برای دوش حمام یا شیر دستشویی حسگر دما داشته باشید تا پوست سالمند را از سوختگی حفظ کند.

2.کهولت سن باعث افزایش بیماری و کاهش انرژی و تمایل کمتر افراد به خوردن غذا می‌شود. بیماریهایی چون فشار بالا، قند خون یا دیابت، چربی خون و پوکی استخوان است. اگر تغذیه در دوران کهولت سن به صورت اصولی نباشد می‌تواند باعث کاهش و ایجاد کمبود مواد مغذی مورد نیاز بدن می شود. این امر خود به تنهایی می‌تواند به ایجاد بیماری یا اختلاف در سلامتی فرد شود. اگر اصول تغذیه مناسب با سن و سال سالمند و بطور صحیح رعایت شود. سالمند سالهای آخر عمر خود را با سلامت و نشاط بیشتری طی میکند و کمتر به بیماری‌هایی فوق دچار می شود. بعضی از بیماری‌های که در این سنین به سراغ افراد سالمند می‌آیند را می‌توان با تغذیه مناسب تخفیف داد یا به تعویق ‌انداخت. در کل کیفیت زندگی افراد سالمند می‌تواند با کیفیت تغذیه بهبود یابد و باعث سلامت سالمند شود.

3.سالمندان با توجه به اینکه انسان هستند نیاز‌های فراوانی از جمله نیازهای جسمی نظیر غذا، آب، نظافت… و خواب سالمند که از اهمیت بیشتری برخوردار است و… نیاز‌هایی روحی‌ نظیر احساس مفید بودن، برخوردار بودن از توجه و محبت و همچنین هم‌صحبتی دیگران و… که با وجود پرستار سالمند مجرب و آموزش دیده و همچنین همکاری بستگان برطرف می شود. برطرف نمودن این نیاز‌های روحی تاثیر بسیار مثبتی بر روحیه، شادابی و رضایت فرد سالمند و همچنین امید به زندگی او خواهد گذاشت. به بیانی دیگر، عزیزان سالمند ما علاوه بر مراقبت و نگهداری به همدم نیاز دارند. با برطرف نمودن احتیاجات آن‌ها، به آنها امید داده و با گوش دادن به سخنان‌شان به آن‌ها محبت کنند. اهمیت محبت کردن به سالمند در الویت کار یک نگهدار سالمند خوب است.

4.مراقبت از سالمند در منزل دلیل نمی شود که ما را از انجام چک‌آپ منظم سلامتی سالمند باز دارد. چکاپ منظم سالمند بصورت دوره ای و منظم و تحت نظر پزشک معالج باید انجام گیرد.

5.آلزایمر یکی از عمده مشکلاتی است که اکثر سالمندان با آن درگیرند و استفاده از ورزشهای ذهنی ، بازی های فکری و مطالعه و… مشاوره با پزشک نیز از دیگر راههای پیشگیری از این بیماریست.

6.تصفیه و سالم بودن آب و هوای تنفسی سالمندان در محیط زندگی و مکانهایی که معمولا تردد دارند. همچنین جلوگیری از ورود گرد و غبار، دود و دخانیات در محل زندگی سالمند از الزامات زندگی با یک سالمند است و یک پرستار خوب تمام این نکات را باید رعایت نماید.

7.سالمند در منزل به فعالیت های بدنی یا ورزش و نرمش های سبک نیاز دارد. ورزش، سالمندان را از بسیاری بیماری‌ها حفظ می کند. انجام ورزش‌ها و نرمش های کم هزینه‌ مثل پیاده‌روی، مدیتیشن ،یوگا ، مراقبه، و هم‌چنین پیروی از رژیم غذایی درست ، سالم، متعادل و مقوی برای مراقبت از سالمند واجب است.

8.به دلیل احتمال وقوع فشار خون بالا و حساسیت غذایی سالمندان ، اغلب باید از مصرف نمک بصورت کامل یا خیلی زیاد توسط نگهدار سالمند و پخت غذا‌های شور، اجتناب کرد.

9.پوکی استخوان از خطرات جدی‌ است که سالمندان عزیز را تهدید می‌کند و برای آنها از معضلات اصلی بشمار میرود. از این رو باید با هماهنگی و زیر نظر پزشک معالج ، سالمند به همراه مراقب خود با مراجعه به ارتوپد و متخصص این زمینه و با فعالیت‌های بدنی منظم و مشخص از سلامتی در این زمینه برخوردار باشد.

10.اگر سالمند علاقه‌ به زندگی تنهایی دارد بهتراست توسط بعضی از وسایل الکترونیکی مثل خانه هوشمند وضعیت سلامتی بیماریا سالمند را ازطریق گوشی و اپلیکیشن‌های مختلف چک کنید. تماس‌های تصویری و آموزش برنامه شبکه های اجتماعی یا هر راه ارتباطی که از انزوا و تنهایی درآید در این موقعیت بسیارموثر است.

و در آخر برای حمام کردن سالمند دقت لازم را داشته باشید آموزش حمام کردن سالمند را در صفحه دیگر مطالعه کنید.

آموزش 10 نکته مهم نگهداری از سالمند

آموزش 10 نکته مهم نگهداری از سالمند

نکات مهم نگهداری از سالمند

همیاران فرشته

 

 

 

 

 

نگهداری از سالمند ، مراقبت از سالمند

نگهداری از سالمند ، مراقبت از سالمند در منزل یکی از وظایفی است که برعهده‌ی پرستار سالمند یا بستگان سالمند می باشد. آموزش نگهداری و مراقبت از سالمند برعهده خود پرستار یا تحت نظر موسسات میباشد.

نگهداری و مراقبت از سالمند در منزل دارای مزایای زیر می باشد که شایان ذکر است صرفه جویی در وقت و هزینه از مهمترین مزیت های آن و توجه بیشتر به سالمند، حفاظت از استقلال سالمند، حفظ امنیت و آرامش سالمند، کاهش درگیری با سالمند، حفظ امنیت خاطر سالمند و خانواده اش، مراقبت خصوصی و توجهات خاص به سالمند، بهبود سریعتر سالمند در زمان بیماری، همراهی و هم صحبتی مراقب یا خانواده سالمند با سالمند که از دیگر مزایای آن می باشد.

نگهداری از سالمند امری خطیری است که بر عهده یک پرستار و مراقب خوب یا بستگان سالمند می باشد. به لطف خداوند موسسه پرستاری همیاران فرشته با در نظرداشتن این موضوع و با آموزش و بکارگیری پرستاران و مراقبین با تجربه و کارآزموده و با توجه به اینکه اهمیت این موضوع بسیار است در این امر بسیار موفق و کارا عمل نموده است. با توجه به سابقه 24 ساله موسسه، تجربه و تخصص و کادر کارآمد در این زمینه بسیار موفق بوده و تمام سعی خود را در این زمینه نموده و مینماید.

آدرس ما

آدرس سایت ما

خدمات پرستاری ،پزشکی و مراقبت در منزل تهران | همیاران فرشته

شماره های تماس با ما

02144280179-80

آدرس : بین فلکه اول و دوم صادقیه ابتدای بلوار شهدای شمالی پ 4 واحد 5

1 دیدگاه در “آموزش 10 نکته نگهداری و پرستاری از سالمند

  1. لیلا گفت:

    سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *