مقالات

پرستاری از سالمندان نابینا و مراقبت صحیح از آن‌ها

پرستاری از سالمند نابینا

دوران سالمندی به خودی خود چالش‌ها و دشواری‌های فراوانی را به همراه دارد. حال تصور کنید فرد سالمند بینایی خود را هم از دست بدهد. بدون شک شرایط او سخت و دشوار خواهد شد. در چنین شرایطی، وجود یک پرستار ماهر و با تجربه، برای سالمند بسیار لازم و ضروری است. پرستاری از سالمندان نابینا و مراقبت از آن‌ها اصولی دارد که تنها یک فرد متخصص می‌تواند از پس آن برآید. از دست رفتن بینایی در دوران سالمندی، به معنای پایان زندگی، تنهایی و افسردگی نیست. بلکه می‌توان با کمک یک پرستار آموزش دیده و کاربلد، این دوران را به خوبی سپری کرد و از زندگی لذت برد. با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا در مورد پرستاری از سالمندانی که مشکلات بینایی دارند، بیشتر صحبت کنیم.

فرم زیر را پر کنید ، کارشناسان همیاران فرشته با شما تماس خواهند گرفت

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

فقط محله را وارد کنید

پرستاری از سالمند نابینا شامل چه اموری است؟

زمانی که فردی به دوران سالمندی می‌رسد، خواه ناخواه توان جسمانی خود را از دست می‌دهد. برخی از سالمندان با مشکلات جدی‌تری مانند از دست رفتن بینایی روبرو می‌شوند. در چنین شرایطی، انجام ساده‌ترین امور روزمره تبدیل به کاری سخت و دشوار می‌شود. یک پرستار سالمند به سبب سال‌ها تجربه، مهارت و دانشی که در زمینه مراقبت از سالمند کسب کرده، بهترین کسی است که می‌تواند در این زمینه به سالمند نابینا یا کم بینا کمک کند. از جمله مهم‌ترین مراقبت‌ها از سالمندانی که دچار مشکلات بینایی شده‌اند، می‌توان به پارامترهای زیر اشاره کرد:

  • بهداشت شخصی سالمند
  • مدیریت داروهایی که باید هر روز و سر ساعت مصرف کند
  • راهنمایی در زمینه حرکت در محیط منزل
  • کمک به انجام امور ساده و معمولی روزانه
  • مراقبت از سالمند در بیرون از خانه
  • حمایت روانی و اجتماعی از سالمند
  • آموزش به سالمند در زمینه استفاده از تجهیزات خانگی
  • توجه به ایمنی و امنیت سالمند در داخل و خارج از خانه
  • کمک به سالمندان برای داشتن استقلال

مهم‌ترین نکات در هنگام پرستاری از سالمند نابینا

مهمترین نکات در هنگام پرستاری از سالمند نابینا

معمولاً پرستارانی که از سالمندان نابینا یا کم بینا مراقبت می‌کنند، آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند و مهارت و دانش کافی را در این زمینه دارند. ما هم در این قسمت، به برخی از مهم‌ترین نکاتی که شما در هنگام پرستاری از سالمند نابینا باید به آنها توجه کنید اشاره می‌کنیم:

  • قبل از آن که به سالمند نابینا کمک کنید، حتماً به او اطلاع دهید و از او سوال کنید که آیا دوست دارد شما به او کمک کنید یا نه؟
  • اگر می‌خواهید برای راه رفتن به سالمند خود کمک کنید، مراقب باشید که او را به سمت جلو هُل ندهید.
  • زمانی که با سالمند کم بینا یا نابینا به بیرون می‌روید، از او بخواهید بازوی شما را بگیرد.
  • هر بار که داخل اتاق سالمند می‌شوید و یا اتاق او را ترک می‌کنید، به او اطلاع دهید.
  • درست است که سالمند بینایی خود را از دست داده، اما فهم کامل و قدرت شنوایی خوبی دارد؛ این را فراموش نکنید.

 

مهمترین نکات در هنگام پرستاری از سالمند نابینا

اگر پدر یا مادر شما در دوران سالمندی بینایی خود را از دست داده‌اند، ناراحت و نگران نباشید. شما می‌توانید با کمک یک پرستار حاذق و با تجربه، به پدر یا مادر خود کمک کنید تا بدون هیچ مشکلی، این دوران را سپری کند. برخی از مهم‌ترین مزایایی که انتخاب یک پرستار سالمند برای فرد نابینا به همراه دارد عبارتند از:

1. حفظ استقلال سالمند

هر چند سالمندان در این دوران توان و قدرت جسمانی خود را تا حدودی از دست می‌دهند، اما آن‌ها همواره دوست دارند استقلال خود را حفظ کنند. وجود یک پرستار آموزش دیده، به سالمند امکان می‌دهد تا با استقلال به زندگی خود ادامه دهد.

2. بهبود کیفیت زندگی سالمند

زمانی که شما از یک پرستار ماهر که سال‌ها تجربه در زمینه مراقبت از سالمند نابینا دارد بهره ببرید، مشاهده خواهید کرد که کیفیت زندگی سالمند شما به مراتب افزایش پیدا کرده است. انجام خدمات پزشکی، پرستاری و همچنین حمایت روانی و اجتماعی از سالمند، زمینه را برای افزایش کیفیت زندگی سالمند فراهم می‌کنند.

3. احساس امنیت

زمانی که فرد سالمند بینایی خود را از دست می‌دهد، بیش از هر زمان دیگری احساس ناامنی بر او چیره می‌شود. او از این که نتواند کارهای خود را مانند قبل انجام دهد می‌ترسد و نگران می‌شود. وجود یک پرستار سالمند در خانه، به او احساس آرامش و امنیت می‌دهد. او می‌داند حالا کسی در کنار اوست که همیشه در دسترس بوده و می تواند در مواقع ضروری به او کمک کند.

4. راحتی و آسایش

وجود یک پرستار ماهر و آموزش دیده، زمینه را برای راحتی و آسایش سالمند به خوبی فراهم می‌کند. در کنار چنین پرستاری، فرد سالمندی که دچار نابینایی شده است، می‌تواند با خیال راحت در کنار خانواده و عزیزان خود زندگی کند و از تمام لحظات زندگی خود لذت ببرد.

5. از بین رفتن استرس خانواده سالمند

زمانی که پدر یا مادر ما در دوران سالمندی بینایی خود را از دست بدهند، بیش از هر زمان دیگری دچار ترس و استرس می‌شویم. بسیاری از ما مجبوریم ساعات طولانی را در بیرون از خانه سپری کنیم و همواره نگران سالمندی هستیم که باید در خانه تنها بماند. همراهی یک پرستار سالمند، سبب می‌شود که خانواده او با آرامش و اطمینان بیشتری به زندگی خود بپردازند و هیچ گونه ترس و استرسی نداشته باشند.

مهم‌ترین نکات در هنگام پرستاری از سالمند نابینا

خدمات پرستاری از سالمند نابینا تهران و کرج          

در نهایت باید به این موضوع اشاره کنیم که با از دست رفتن بینایی پدر یا مادر کهنسال، هیچ ترس و نگرانی به خود راه ندهید. شما می‌توانید برای دریافت خدمات پرستاری از سالمندان نابینا در تهران و کرج با مجموعه همیاران فرشته تماس بگیرید و از خدمات ما بهره‌مند شوید. در مرکز ما پرستاران متخصص و ماهری وجود دارند که می‌توانند به سالمند نابینا یا کم بینای شما کمک کنند تا مانند قبل بتواند به زندگی خود ادامه دهد. این پرستاران بار سنگینی که روی دوش شما وجود دارد را برمی‌دارند و خیال شما را از جهت سلامتی و امنیت سالمندی که در خانه دارید راحت می‌کنند. در صورتی که تمایل دارید از خدمات مجموعه همیاران فرشته برخوردار شوید، همین الان از طریق راه‌های ارتباطی که در سایت ذکر شده است، با ما در تماس باشید.برای مشاهده قیمت خدمات پرستاری کلیک کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *