مقالات

حل مشکل تنهایی و انزوا در سالمندان با استخدام پرستار حرفه ای

تنهایی و انزوا در سالمندان

دوران پیری به سبب تمام تجربیات و خردی که فرد در طول سال‌ها زندگی کسب کرده، بسیار ارزشمند و مهم است. اما این دوران چالش‌هایی هم با خود به همراه دارد که یکی از آن‌ها تنهایی و انزوا است. بسیاری از ما دغدغه‌های فراوانی در زندگی داریم و درگیر هیاهو و مشکلات زندگی شده‌ایم. بنابراین شاید فرصت کافی برای سپری کردن اوقات طولانی در کنار سالمند خود را نداشته باشیم. این امر به آرامی سالمند را به سوی تنهایی، انزوا و افسردگی سوق می‌دهد. خوشبختانه می‌توان اقدام به حل مشکل تنهایی و انزوا در سالمند با استخدام پرستار حرفه ای نمود. وجود چنین پرستاری در کنار سالمند، دوباره شادی و آرامش را به او بازمی‌گرداند و به او کمک می‌کند تا سال‌های باقی مانده عمر خود را در نهایت عشق و آرامش سپری کند.

فرم زیر را پر کنید ، کارشناسان همیاران فرشته با شما تماس خواهند گرفت

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

فقط محله را وارد کنید

نگذارید سالمندان به تنهایی و انزوا دچار شوند

روانشناسان عقیده دارند که تنهایی و انزوا، به نوعی قاتل خاموش سالمندان است که توان جسمی و روحی آن‌ها را رو به تحلیل می‌برد. تنهایی باعث ایجاد بیماری‌های فراوان در روح و جسم فرد شده و مرگ تدریجی را با خود به همراه می‌آورد. انزوا سالمندان را به دنیای افسردگی سوق می‌دهد. یک سالمند افسرده به تحرک و ورزش خود اهمیت نمی‌دهد، غذاهای سالم نمی‌خورد و در دنیای تنهایی خود، روز به روز بیمار‌تر و افسرده‌تر می‌شود.

تنهایی و انزوای سالمندان در جهان، به عنوان یکی از مشکلات جدی برای سلامتی قشر سالمند به شمار می‌رود. ما هرگز نباید از یاد ببریم که پدر یا مادر پیر ما، چه زحماتی برای بزرگ شدن ما کشیده‌اند. بسیاری از آن‌ها عمر و زندگی خود را به پای فرزندان خود گذاشته‌اند و حالا، حق آن‌ها نیست که در تنهایی و انزوا، به انتظار مرگ بنشینند.

البته نباید این حقیقت را نادیده گرفت که زندگی پرهیاهوی امروزه، با تمام سختی‌ها و چالش‌هایی که با خود به همراه دارد، فرصت همنشینی طولانی ما با سالمندان را گرفته است. خوشبختانه برای این مشکل نیز راه حلی وجود دارد و آن راه حل، استخدام یک پرستار سالمند مهربان و دلسوز است.

نگذارید سالمندان به تنهایی و انزوا دچار شوند

5 روش که پرستاران برای رفع تنهایی سالمندان از آن بهره میبرند

پرستاران سالمند، نه تنها در زمینه مراقبت‌های پزشکی، بهداشتی و رفع نیازهای شخصی سالمند آموزش دیده‌اند، بلکه از نظر روحی و روانی هم می‌توانند به آن‌ها کمک کنند. یک پرستار سالمند با مهارت‌ها و تجارب ارزشمندی که در طول سال‌ها فعالیت خود به دست آورده است، می‌تواند به رفع مشکل تنهایی و انزوای سالمند کمک فراوانی کند. در ادامه مطلب برخی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی که پرستاران برای رفع تنهایی سالمند استفاده می‌کنند را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم:

1. زمینه را برای فعالیتهای اجتماعی سالمند فراهم میکنند

سالمندانی که به تنهایی و انزوا دچار شده‌اند، از اجتماع و مردم جامعه دوری می‌کنند. یک پرستار سالمند، به آرامی زمینه را برای آغاز دوباره فعالیت‌های اجتماعی سالمند فراهم می‌کنند. آن‌ها با گروه‌های خیریه، سازمان‌های اجتماعی و… ارتباط برقرار نموده و موجب اتصال سالمند به این مراکز می‌شوند. یک سالمند اگر احساس کند مفید است، می‌تواند به دیگران کمک کند و باری از دوش دیگران بردارد، دوباره عشق و علاقه خود را به زندگی به دست می‌آورد.

2. همدم خوبی برای سالمند است

یک پرستار سالمند، به خوبی می‌داند که رفع نیازهای جسمی و بهداشتی سالمند، تنها کاری نیست که بر دوش او قرار دارد. او در عین حال که از سلامت جسمی سالمند مراقبت می‌کند، به نیازهای روحی او هم توجه دارد. او به خوبی می‌داند که تنهایی و انزوا، چه اثرات ناخوشایندی بر حال و احوال سالمند بر جای می‌گذارند. بنابراین سعی می‌کند یک همدم دلسوز و مهربان برای سالمند باشد. او ساعاتی از روز را به گفتگو با سالمند اختصاص می‌دهد و با صبوری به حرف‌های او گوش می‌کند.

3. او را برای داشتن یک سبک زندگی سالم تشویق میکند

سالمندانی که به تنهایی و افسردگی دچار شده‌اند، سبک زندگی سالم را فراموش می‌کنند. آن‌ها نسبت به ورزش، مصرف غذاهای سالم، روند درمان بیماری و… بی‌توجه می‌شوند. این موضوع سلامتی جسم و جان آن‌ها را به خطر می‌اندازد. یک پرستار، سالمند را تشویق به شرکت در فعالیت‌های ورزشی مانند یوگا، شنا، پیاده روی و… می‌کند. همچنین برای او غذاهای سالم را فراهم می‌کند و با مراقبت‌هایی که از جسم او به عمل می‌آورد، زمینه را برای شادابی روح و روان او فراهم می‌کند.

4. به مسائل شنوایی، بینایی، گفتاری و بهداشتی سالمند توجه میکند

شاید برای شما هم جالب باشد بدانید، یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که سالمندان را به سمت تنهایی سوق می دهد، مشکلاتی است که برای شنوایی، بینایی و توانایی جسمانی آن‌ها برای رفع نیازهای بهداشتی به وجود می‌آید. یک پرستار سالمند به خوبی می‌داند که برای رفع احساس تنهایی او، باید به اموری مانند درمان مشکلات شنوایی و بینایی او رسیدگی کند. همچنین او به سالمند کمک می‌کند تا همیشه بهداشت شخصی خود را رعایت کرده و به این صورت اعتماد به نفس حضور در اجتماع را دوباره به دست آورد.

5. به خانواده فرد سالمند آموزشهای لازم را ارائه می‌‌دهد

فرد سالمند همیشه به حمایت و پشتیبانی خانواده خود نیاز دارند. هر چند یک پرستار ماهر و با تجربه می‌تواند برای رفع احساس تنهایی به آن‌ها کمک کند، اما خانواده چیز دیگری است. پس پرستار سالمند، آموزش‌هایی را به خانواده او ارائه می‌دهد تا آن ها هم بتوانند به رفع احساس تنهایی، انزوا و افسردگی سالمند کمک کنند.

کلام آخر

با ارائه این مقاله، اثرات منفی که تنهایی و انزوا برای سالمندان به همراه دارند را بررسی کردیم. در این دوره حساس و مهم از زندگی سالمند، تنهایی بسیار سخت است و به آرامی فرد سالمند را به افسردگی و بیماری‌های جسمی و روحی سوق می دهد. اگر احساس می‌کنید که سالمند شما به تازگی احساس تنهایی فراوانی می‌کند، می‌توانید با کمک یک پرستار ماهر و آموزش دیده، به او برای رفع این احساس کمک کنید. علائمی مانند گوشه‌گیری، ناامید، بی‌انرژی بودن، عدم معاشرت با افراد، ساعت‌های طولانی در خانه ماندن و… همگی از نشانه‌های تنهایی و افسردگی سالمند هستند. همیاران فرشته، مجموعه‌ای است که با پرستاران متخصص و آموزش دیده خود، به شما برای رفع این مشکل کمک می‌کند. پرستاران ما علاوه بر این که در زمینه مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی تخصص لازم را دارند، بلکه با مهربانی، عشق و محبت خود، سالمند شما را از تنهایی و انزوا دور نگه می‌دارند. برای مشاهده قیمت خدمات پرستاری کلیک کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *