مقالات

وظایف پرستار سالمند با مهارت های فیزیوتراپی

پرستار متخصص فیزیوتراپی

زمانی که به دوران پیری می‌رسیم، بدن خواه ناخواه توان و قدرت خود را از دست می‌دهد. به خصوص سیستم اسکلتی-عضلانی فرد، دیگر مانند قبل قدرتمند و انعطاف پذیر نخواهد بود. بنابراین سالمند در این دوران از زندگی خود، به تمرینات فیزیوتراپی نیاز خواهند داشت. یک پرستار سالمند با مهارت های فیزیوتراپی، بهترین کسی است که می‌تواند در انجام تمام برنامه‌های فیزیوتراپی به سالمند کمک کند. به این صورت کیفیت زندگی فرد سالمند بهتر خواهد شد و سلامتی او در معرض خطر قرار نخواهد گرفت. اگر می‌خواهید با وظایف پرستار سالمندی که دارای مهارت‌های فیزیوتراپی است بیشتر آشنا شوید و در مورد نقش او در روند سلامتی سالمند بیشتر بدانید، ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

فرم زیر را پر کنید ، کارشناسان همیاران فرشته با شما تماس خواهند گرفت

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

فقط محله را وارد کنید

 

نقش پرستار سالمند و مراقبتهای فیزیوتراپی او در سلامتی سالمند

با آغاز فرایند پیری، سیستم اسکلتی-عضلانی انسان، به آرامی ضعیف و شکننده می‌شود. در صورتی که هر مشکلی برای این سیستم به وجود آید، آسیب‌های جبران ناپذیری را برای سلامتی سالمند به وجود می‌آورد. مواردی مانند ناتوانی در حرکت، زمین خوردن، نیاز به مراقبت‌های طولانی و حتی مرگ و میر، پارامترهایی هستند که آسیب دیدن سیستم اسکلتی-عضلانی با خود به همراه می‌آورد. خوشبختانه می‌توان با انجام فعالیت بدنی مستمر و تمرینات فیزیوتراپی، قدرت و استقامت بدن را حتی در دوران سالمندی حفظ کرد. اینجاست که نقش یک پرستار سالمند که از مهارت‌های فیزیوتراپی برخوردار است، بیش از پیش اهمیت پیدا می‌کند.

برخی از سالمندان نمی‌توانند برای دریافت خدمات فیزیوتراپی به صورت مداوم به این مراکز مراجعه کنند. در این گونه مواقع یک پرستار ماهر و با تجربه، به فرد سالمند برای انجام تمام تمرینات فیزیوتراپی کمک می‌کند. چنین پرستاران حاذق و با تجربه‌ای، از سالمند مراقبت می‌کنند تا زمین نخورد و آسیبی برای سیستم اسکلتی-عضلانی او به وجود نیاید. انجام امور پیشگیرانه و کمک به انجام صحیح و مستمر تمرینات فیزیوتراپی، نقش پرستار سالمند است.

نقش پرستار سالمند و مراقبت‌های فیزیوتراپی او در سلامتی سالمند

آشنایی با وظایف پرستار سالمند با مهارت فیزیوتراپی

سالمندان برای آن که همیشه قدرت و انعطاف پذیری سیستم اسکلتی-عضلانی خود را حفظ کنند، به انجام تمرینات مداوم و مستمر فیزیوتراپی نیاز دارند. شما می‌توانید با استخدام پرستاری که از مهارت کافی در زمینه تمرینات فیزیوتراپی برخوردار است، به سالمند خود برای انجام این تمرینات کمک کنید. در ادامه مطلب شما را با برخی از مهم‌ترین وظایف پرستار سالمندی که دارای مهارت‌های فیزیوتراپی است آشنا می‌کنیم:

  • پرستار سالمند، در مورد تمام دردها و بیماری‌هایی که فرد سالمند را درگیر کرده‌اند، آشنایی پیدا می‌کند.
  • در صورتی که نیاز باشد سالمند آزمایش خون یا رادیولوژی را انجام دهد، به او کمک می‌کند.
  • پرستار تمام تمرینات فیزیوتراپی سالمند را بر اساس آن‌چه پزشک تجویز کرده است، انجام می‌دهد.
  • پرستار سالمند بر اساس وضعیت جسمی و روحی سالمند، بهترین برنامه فیزیوتراپی را برای او طراحی می‌کند.
  • توانایی استفاده از دستگاه‌های مختلف فیزیوتراپی برای درمان سالمند، از تخصص‌های پرستار سالمند به شمار می‌روند.
  • پرستار سالمند به او برای انجام تمریناتی مانند ورزش‌های مخصوص، استفاده از نور و گرما و همچنین ماساژ درمانی کمک می‌کند.
  • پرستار سالمند علاوه بر مهارت بالا در زمینه فیزوتراپی، به مواردی مانند رژیم غذایی، ورزش و سبک زندگی سالمند هم توجه می‌کند.
  • پرستار سالمند برخی از آموزش‌های ساده فیزیوتراپی را به سالمند و خانواده او آموزش می‌دهد.
  • یکی از وظایف پرستار سالمند، ارزیابی روند بهبودی و سلامتی سالمند و اطلاع آن به پزشک اوست.

آشنایی با وظایف پرستار سالمند با مهارت فیزیوتراپی

فیزیوتراپی سالمند توسط پرستار چگونه انجام میشود؟

خوشبختانه این روزها، خدمات پرستاری که برای سالمندان ارائه می‌شوند بسیار حرفه‌ای و تخصصی هستند. شما می‌توانید بر اساس نیاز سالمند خود، پرستاری را برای او استخدام کنید که با مهارت‌ها، دانش و تجربیات ارزشمند خود، به سلامتی جسمی و روحی سالمند کمک کند. یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی که بسیاری از پرستاران سالمند از آن برخوردار هستند، فیزیوتراپی است. اگر برای شما هم این سوال به وجود آمده است که خدمات فیزیوتراپی توسط پرستار سالمند، کدامند و چگونه انجام می‌شوند؟ این قسمت از مقاله را از دست ندهید:

ماساژ درمانی:

در فرایند ماساژ درمانی، پرستار با تکنیک‌های ماساژ به کاهش درد بیمار کمک می‌کند. ماساژ درمانی سبب بهبود گردش خون در رگ‌ها، انعطاف پذیری جسم و شل شدن عضلات می‌شود.

سرما درمانی:

سرما درمانی یکی از مهم‌ترین تکنیک‌ها برای تسکین درد و التهابی است که در بدن سالمند به وجود آمده است. طی این روش با استفاده از کیسه‌های یخ برای مدت زمان پانزده الی بیست دقیقه، سبب تسکین درد و التهاب می‌شوند.

گرما درمانی:

یکی دیگر از مهم‌ترین تکنیک‌های فیزیوتراپی، گرما درمانی است. پرستار با این روش به سالمند کمک می‌کند تا سفتی عضلات و مفاصل خود را از بین ببرد. همچنین گرما سبب گردش هر چه بهتر خون در رگ‌ها شده و زمینه را برای درمان درد و التهاب فراهم می‌کند.

تحریک الکتریکی:

پزشک برای برخی از سالمندان، انجام تمرینات فیزیوتراپی با استفاده از جریان‌های الکتریکی را تجویز کرده است. این دستگاه‌ها درد را کاهش داده و انقباض عضلات را از بین می‌برند. یک پرستار از مهارت کافی برای کار با این دستگاه‌ها برخوردار است و به سالمند برای بازیابی سلامتی کمک می‌کند.

دستگاههای اولتراسوند:

این دستگاه‌ها در واقع با استفاده از امواج قدرتمند صوت، به فرد سالمند برای درمان بسیاری از بیماری‌ها کمک می‌کنند. درمان اسپاسم‌های عضلانی یکی از اثرات درمانی است که این دستگاه‌ها به همراه دارند. پرستار سالمند در زمینه استفاده از این دستگاه‌ها، به سالمند کمک می‌کند.

فرم زیر را پر کنید ، کارشناسان همیاران فرشته با شما تماس خواهند گرفت

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

فقط محله را وارد کنید

پرستاران همیاران فرشته و ارائه خدمات فیزیوتراپی برای سالمندان

پرستاران همیاران فرشته و ارائه خدمات فیزیوتراپی برای سالمندان

تمرینات مستمر و مداوم فیزیوتراپی، تاثیر بسزایی در حفظ قدرت و انعطاف پذیری جسمانی سالمندان دارد. فیزیوتراپی برای سالمندان طیف گسترده‌ای از تمرینات را دربر می‌گیرد که باعث بهبودی شرایط جسمی و روحی سلمندان می‌شود. اما این تمرینات تنها در صورتی اثربخش هستند که توسط یک فرد متخصص و ماهر انجام شوند. از آن جایی که بسیاری از این تمرینات باید در خانه و به صورت مستمر انجام شوند، پس می‌توان با کمک یک پرستار که با مهارت‌های فیزیوتراپی برای سالمند آشناست، آن‌ها را انجام داد. اگر می‌خواهید بهترین پرستار را برای انجام تمرینات فیزیوتراپی سالمند خود استخدام کنید، با مجموعه همیاران فرشته تماس بگیرید. پرستاران مجموعه ما با عشق و مهربانی و همچنین با تخصص‌ها و مهارت‌های فراوانی که در زمینه تمرینات فیزیوتراپی دارند، به سلامتی سالمند شما کمک می‌کنند.برای مشاهده قیمت خدمات پرستاری کلیک کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *