مقالات

خدمات پرستاری از سالمند ناشنوا تهران و کرج

پرستاری از سالمند ناشنوا

سالمندی دورانی است که فرد، مسیر طولانی و پر پیچ و خم زندگی را پشت سر گذاشته و با تجربیات تلخ و شیرینی، به این دوران قدم گذاشته است. چه بخواهیم و چه نخواهیم توان جسمانی ما در این دوران، کاهش پیدا می‌کند. یکی از مشکلات اساسی که برای برخی از سالمندان در این دوران به وجود می‌آید، از دست رفتن قدرت شنوایی است. در چنین شرایطی می‌توان با کمک افراد متخصص و با تجربه، اقدام به پرستاری از سالمندان ناشنوا کرد. پرستار سالمند با خدمات تخصصی که ارائه می‌دهند، امنیت، سلامتی و آرامش را برای فرد سالمند به ارمغان می‌آورد. با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد ناشنوایی در دوران سالمندی و خدمات پرستاری در زمینه مراقبت از سالمند ناشنوا، در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

فرم زیر را پر کنید ، کارشناسان همیاران فرشته با شما تماس خواهند گرفت

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

فقط محله را وارد کنید

سالمند ناشنوا

علائمی که میگویند سالمند شما کم شنوا یا ناشنوا شده است

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که ممکن است برای برخی از افراد به وجود آید این است که چه زمانی به دنبال دریافت خدمات پرستاری از سالمند به سبب مشکل ناشنوایی باشیم؟ علائمی وجود دارند که با مشاهده آن‌ها در سالمند خود، به این نکته پی خواهید برد که او به آرامی شنوایی خود را از دست داده و به همراهی یک پرستار نیاز دارد. این علائم عبارتند از:

  • فرد سالمند به صورت مکرر از شما می‌خواهد که صحبت خود را برای او تکرار کنید.
  • به تازگی متوجه شده‌اید که با صدای بلند به رادیو و تلویزیون گوش می‌کند.
  • با رفتن به مکان‌های شلوغ، صدای اطرافیان را به سختی متوجه می‌شنود.
  • همیشه از شنیده شدن صدای زنگ در گوش خود شکایت دارد.
  • گاهی از صحبت‌های دیگران، برداشت اشتباهی دارد.
  • زمانی که به صورت تلفنی با او صحبت می‌کنید، متوجه می‌شوید که صدای شما را به درستی نمی‌شنود.

علائمی که می‌گویند سالمند شما کم شنوا یا ناشنوا شده است

مهارتهای یک پرستار با تجربه در رابطه با سالمند ناشنوا

زمانی که شما اقدام به استخدام یک پرستار حاذق و با تجربه برای سالمند خود می‌کنید، متوجه خواهید شد که با چه مهارتی با سالمند شما ارتباط برقرار می‌کند. پس از آن خیال شما از بابت سالمند ناشنوایی که در خانه دارید راحت می‌شوید و می‌توانید مانند گذشته به امور عادی کار و زندگی خود مشغول شوید. در ادامه مطلب برخی از مهم‌ترین مهارت‌هایی که یک پرستار سالمند ناشنوا دارد را با شما عزیزان در میان می‌گذاریم:

1. مهارتهای برقراری ارتباط با سالمند ناشنوا

یک پرستار سالمند ناشنوا، مهارت‌های برقراری ارتباط با سالمند را به خوبی آموزش دیده است. او به تلفظ درست کلمات و همچنین آوا شناسی کاملاً واقف است. بنابراین حتی اگر سالمند تمام قدرت شنوایی خود را از دست داده باشد، می‌توان با او ارتباط موثری برقرار کند.

2. صحبت کردن به شیوهای صحیح

برای برقراری ارتباط با سالمند، باید آرام و شمرده صحبت کرد و یک پرستار سالمند، کاملاً به این موضوع واقف است. او روبروی سالمند قرار گرفته و به آرامی شروع به صحبت با او می‌نماید.

3. توانایی در کنترل میزان صدا

برخی از ما گمان می‌کنیم حال که سالمند ما دچار کم شنوایی شده است، باید با صدای بسیار بلند با او صحبت کنیم. در صورتی که یک پرستار ماهر و با تجربه می‌داند که او باید تنها تا میزانی صدای خود را بلند کند. او هرگز با صدای بسیار بلند و آزار دهنده با سالمند صحبت نمی‌کند.

4. حذف صداهای اضافه

پرستار سالمند در هنگام برقراری ارتباط با سالمند کم شنوا، تمام صداهای اضافه در محیط را قطع می‌کند. او صدای رادیو یا تلویزیون را به صورت کامل کاهش می‌دهد تا به خوبی بتواند بر روی برقراری ارتباط با سالمند متمرکز شود.

5. برقراری ارتباط با نوشتن

در صورتی که سالمند ناشنوا از توانایی خواندن و نوشتن برخوردار باشد، به این صورت به راحتی می‌توان با او ارتباط برقرار کرد. پرستار سالمند هم از این شیوه استفاده می‌کند و گاهی صحبت‌های ضروری خود را روی کاغذ نوشته و به سالمند اطلاع می‌دهد.

6. صبر و حوصله زیاد

یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی که پرستار سالمند ناشنوا را از سایر افراد متمایز می‌کند، صبر و حوصله زیاد اوست. او به خوبی می‌داند که برای برقراری ارتباط با سالمندی که قدرت شنوایی خود را از دست داده است، باید صبور بود. بنابراین بدون خستگی و با آرامش و صبوری تمام، سالمند را در تمام مراحل این دوران، همراهی می‌کند.

7. همراهی با سالمند ناشنوا برای دریافت خدمات تخصصی

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که باید برای سالمند کم شنوا انجام داد، خدمات پزشکی و درمانی است. سالمند باید در زمان تعیین شده توسط پزشک، به یک مرکز تخصصی برای انجام معاینه گوش و بررسی دقیق وضعیت شنوایی مراجعه کند. در این مراکز می‌توان با شستشوی گوش، قرار دادن سمعک و یا عمل جراحی، تا حدودی شنوایی را به سالمند برگرداند.

8. همراهی و همدلی

سالمندی که قدرت شنوایی او رو به کاهش گذاشته است، به سختی می‌تواند با اطرافیان خود ارتباط برقرار کند. این موضوع به آرامی او را به انزواء و تنهایی سوق می‌دهد. یک پرستار سالمند به سبب تجارب ارزشمندی که در مسیر مراقبت از سالمندان ناشنوا کسب کرده است، یک همدم و همراه بسیار خوب برای سالمند به شمار می‌رود. او با عشق و مهربانی تمام و با حوصله فراوان، با سالمند ارتباط برقرار می‌کند. این امر سبب می‌شود که سالمند از تنهایی، انزواء و افسردگی دور بماند و سایر روزهای عمر خود را در آرامش و شادی سپری کند.

خدمات پرستاری از سالمند ناشنوا تهران و کرج 

خدمات پرستاری از سالمند ناشنوا تهران و کرج

اگر در شهرهایی مانند تهران و کرج به دنبال یکی از بهترین مراکز ارائه دهنده خدمات مراقبت از سالمندان هستید، می‌توانید با کارشناسان ما در مجموعه همیاران فرشته تماس بگیرید. هرگز از یاد نبرید که سالمندان تمام عمر خود را وقف ما کرده‌اند تا بزرگ شده و از آب و گل دربیاییم. حالا که آن‌ها به دوران سالمندی رسیده‌اند و توان خود را از دست داده‌اند، ما باید از آن‌ها مراقبت کنیم. از آن‌جایی که این روزها هر کدام از ما دغدغه‌های فراوانی در زندگی خود داریم، پس بهترین کاری که می‌توان انجام داد، برخورداری از خدمات پرستاری از سالمندان ناشنوا و ناتوان است. با این کار شاید بتوانیم اندکی از محبت و مهربانی آن‌ها را جبران کرده و هیچ جایی برای پشیمانی خود در آینده باقی نگذاریم. منتظر تماس شما هستیم تا با پرستاران ماهر و با تجربه خود، بهترین خدمات مجموعه را برای سالمندان شما ارائه دهیم. برای مشاهده قیمت خدمات پرستاری کلیک کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *