مقالات

لزوم استخدام پرستار سالمند با مهارت های خونگیری

خونگیری از سالمند در خانه

استخدام یک پرستار سالمند با مهارت های خونگیری، برای سالمندانی که به هر دلیلی نمی‌توانند به آزمایشگاه یا بیمارستان بروند، بسیار مفید است. این پرستاران ماهر و با تجربه، با دانش و تخصصی که در طول سال‌ها فعالیت خود کسب کرده‌اند، به راحتی اقدام به خونگیری از سالمند در خانه می‌کنند. آن‌ها با دقت هر چه تمام‌تر نمونه خون سالمند را گرفته و آن را برای بررسی دقیق به آزمایشگاه ارسال می‌کنند. شاید سوال کنید خونگیری از سالمند در خانه و توسط یک پرستار ماهر چه مزایایی دارد؟ با ما همراه باشید تا هر گونه اطلاعاتی که در این زمینه لازم دارید را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

فرم زیر را پر کنید ، کارشناسان همیاران فرشته با شما تماس خواهند گرفت

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

فقط محله را وارد کنید

خونگیری از سالمند در خانه و توسط پرستار چه مزایایی دارد؟

پرستارانی که در زمینه مراقبت از سالمندان به فعالیت مشغول هستند، دارای تخصص‌ها و مهارت‌های فراوانی می‌باشند. یکی از این مهارت‌ها، توانایی خونگیری از سالمند در خانه و ارسال آن به آزمایشگاه است. برخی از سالمندان به سبب بیماری یا کهولت سن، نمی‌توانند تا آزمایشگاه بروند. در چنین شرایطی یک پرستار، با دانش و تجربه بالایی که در زمینه خونگیری دارد، این کار را برای سالمند انجام می‌دهد.

خونگیری از سالمند در خانه و توسط پرستار چه مزایایی دارد؟

برخی از مهم‌ترین مزایایی که خونگیری از سالمند در خانه و توسط یک پرستار ماهر دارد را در ادامه مطلب بخوانید:

صرفه جویی در وقت:

معمولاً آزمایشگاه‌ها به سبب آن که مردم باید به صورت ناشتا برای آزمایش خون مراجعه کنند، در هنگام صبح بسیار شلوغ هستند. انتظار برای سالمندان، کلافگی فراوانی را به همراه دارد. با انجام این آزمایش در خانه و توسط یک پرستار ماهر، در وقت صرفه‌جویی خواهد شد. همچنین دیگر سالمندان به سبب انتظار، آزرده خاطر و کلافه نمی‌شوند.

عدم ابتلا به بیماریهای مختلف:

سالمندان از نظر جسمانی، در قیاس با سایر افراد بسیار ضعیف و شکننده هستند. آن‌ها با حضور در محیط‌هایی مانند بیمارستان یا آزمایشگاه، ممکن است در معرض انواع ویروس‌ها و باکتری‌ها قرار داشته باشند. این ویروس‌ها و باکتری‌ها، زمینه را برای بسیاری از بیماری‌ها فراهم می‌کنند. با آزمایش خون در خانه و با کمک یک پرستار، می‌توان سالمند را از قرار گرفتن در معرض این آلودگی‌ها در امان نگه داشت.

ایمنی کامل:

یک پرستار سالمند که مهارت‌های خونگیری را فراگرفته است، در نهایت ایمنی و امنیت نمونه گیری از سالمند را انجام می‌دهد. بنابراین خیال سالمند و خانواده او از این جهت که هیچ خطری در فرایند خونگیری به وجود نمی‌آید، آسوده است.

سرعت بالا:

فرایند خونگیری در منزل و توسط پرستاری که تخصص و مهارت این کار را دارد، به سرعت انجام می‌شود. دیگر نیازی نیست ساعت‌های طولانی برای انجام این آزمایش صرف شود. نتایج این آزمایش‌ها در کمتر از 2 روز آماده شده و برای فرد بیمار ارسال می‌شوند.

نکاتی که پرستار در هنگام خونگیری از سالمند باید رعایت کند

نکاتی که پرستار در هنگام خونگیری از سالمند باید رعایت کند

خونگیری از سالمند در منزل، با کمک پرستاران مهار و با تجربه که تخصص بالایی در این زمینه دارند، انجام می‌شود. آن‌ها به سبب سال‌ها فعالیت در این حوزه، در هنگام خونگیری مرتکب خطا نمی‌شوند. در ادامه مطلب شما را با نکاتی که یک پرستار در هنگام خونگیری از سالمند باید رعایت کند، آشنا می‌کنیم:

  • پرستار باید زمینه را برای آرامش سالمند در هنگام انجام آزمایش فراهم کند؛ در غیر این صورت نتایج آزمایش دقیق و قطعی نخواهند بود.
  • معمولاً آزمایش خون سالمند، باید به صورت ناشتا انجام شود و یک پرستار سالمند، به این مورد توجه دارد.
  • پرستار قبل از انجام نمونه گیری، مطمئن می‌شود که فرد سالمند به الکل حساسیت ندارد.
  • پرستار در ابتدا از تمام بیماری‌هایی که فرد سالمند به آن مبتلاست مطلع شده و سپس فرایند خونگیری را انجام می‌دهد.
  • پرستار سالمند در هنگام فرایند خونگیری، تمام موازین بهداشتی را رعایت می‌کند تا کوچک‌ترین آلودگی به بدن بیمار وارد نشود.
  • پرستار پس از اتمام فرایند خونگیری از سالمند، به سرعت نمونه خون او را تحویل آزمایشگاه می‌دهد تا بررسی‌های دقیق بر روی آن شروع شوند.
  • پرستار سالمند پس از آن که نمونه گیری از خون بیمار به اتمام رسید، حالات جسمانی او را بررسی می‌کند تا مطمئن شود پس از فرایند خونگیری، برای سالمند هیچ مشکلی به وجود نیامده است.
  • پرستار، سالمند را در مراجعه به پزشک و ارائه نتایج آزمایش خون همراهی می‌کند. او با دقت نکاتی که پزشک می‌گوید را به خاطر می‌سپارد و در زمینه مصرف داروها، به فرد سالمند کمک می‌کند.

انواع روش های نمونه برداری خون توسط پرستار سالمند

انواع روش های نمونه برداری خون توسط پرستار سالمند

سالمندان در این دوره مهم و حساس زندگی خود، ممکن است با بیماری‌های مختلفی مواجه شوند. پزشک برای بررسی وضعیت سلامتی سالمند، آزمایش خون را برای او تجویز می‌کند. از آن‌جایی که مراجعه به آزمایشگاه و انتظار کشیدن برای نمونه گیری خون برای بسیاری از سالمندان کار سختی است، باید از یک پرستار سالمند با مهارت خونگیری کمک گرفت. انواع روش‌های نمونه برداری خون که توسط پرستار سالمند انجام می‌شوند عبارتند از:

  1. خونگیری از رگها: طی این روش که رایج‌ترین نمونه برداری از خون است، پرستار نمونه خون را از طریق رگ‌های بیمار به دست می‌آورد. معمولاً این شیوه برای انجام آزمایش‌های عمومی و متداول انجام می‌شود.
  2. خونگیری از شریانها: این روش نمونه برداری، بسیار دقیق‌تر از نمونه گیری از رگ است و می‌توان روند ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها را بررسی کرد.
  3. خونگیری از انگشت: در این شیوه نمونه برداری از سالمند، با دستگاهی به نام لانست انجام می‌شود. این دستگاه که به انگشت سالمند وصل می‌شود، یکی از بهترین گزینه‌ها برای اندازه گیری قند و هموگلوبین خون است.

فرم زیر را پر کنید ، کارشناسان همیاران فرشته با شما تماس خواهند گرفت

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

فقط محله را وارد کنید

همیاران فرشته و پرستاران سالمند ماهر این مجموعه

یک فرد سالمند برای آن که بتواند روزهای باقی مانده عمر خود را در سلامتی و آرامش کامل سپری کند، باید برای بررسی وضعیت جسمانی خود به صورت مرتب به پزشک مراجعه کند. نمونه گیری از خون، یکی از متداول‌ترین آزمایشاتی است که توسط پزشک برای بررسی دقیق وضعیت جسمانی و سلامتی سالمند تجویز می‌شود. مواردی مانند ناتوانی جسمی سالمند، ترافیک، انتظار برای نمونه گیری خون، باعث آزردگی خاطر سالمند برای انجام آزمایش خون می‌شوند. در این گونه مواقع بهترین انتخاب، برخورداری از تجارب و تخصص‌های یک پرستار سالمند با مهارت های خونگیری است. شما می‌توانید با مجموعه همیاران فرشته تماس گرفته و از خدمات ارزشمند پرستاران حاذق و با تجربه مجموعه ما برای مراقبت و نگهداری از سالمند عزیز خود برخوردار شوید.برای مشاهده قیمت خدمات پرستاری کلیک کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *