مقالات

پرستار سالمند با مهارت تزریقات + رزرو اینترنتی

پرستار سالمند با مهارت تزریقات

برای همه ما، سالمندان بسیار عزیز و ارزشمند هستند. آن‌ها که تمام عمر خود را برای رفاه و آسایش ما صرف کرده‌اند، در دوران سالمندی بیش از پیش به مراقبت و نگهداری نیاز دارند. ما به عنوان یک فرد عادی، دانش و تخصص لازم برای مراقبت از سالمند خود را نداریم و باید از تخصص و تجربه یک پرستار سالمند استفاده کنیم.  پرستاران سالمند مهارت‌ها و تخصص‌های فراوانی دارند که یکی از آن‌ها، انجام تزریقات است. وجود چنین پرستاری، سالمند را از مراجعه به بیمارستان‌های شلوغ که امکان بیماری و آلودگی در آن‌ها وجود دارد، بی‌نیاز می‌کند.

فرم زیر را پر کنید ، کارشناسان همیاران فرشته با شما تماس خواهند گرفت

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

فقط محله را وارد کنید

چرا باید پرستاری با مهارتهای تزریقات را استخدام کنیم؟

سالمندان به سبب شرایط ویژه جسمانی و کهولت سن، باید همواره داروهایی را برای سلامتی خود مصرف کنند. برخی از این داروها برای آن که اثرات درمانی خوب و سریعی بر جای بگذارند، از نوع تزریقی هستند. بنابراین سالمندان در طول هفته و یا روز، باید به صورت مداوم تزریقاتی انجام دهند. مراجعه به درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها برای تزریق داروهای سالمند، سختی‌هایی را با خود به همراه دارد. ممکن است در این مراکز آلودگی‌ها و بیماری‌هایی وجود داشته باشند که فرد سالمند را درگیر کنند. ممکن است مسافت مراکزی که امر تزریقات را انجام می‌دهند دور باشد و رفت و آمد برای سالمند کار سخت و دشواری باشد  برای حل تمام این مشکلات، باید اقدام به استخدام پرستاری برای سالمند خود کنیم که مهارت تزریقات را به خوبی بلد باشد.

چرا باید پرستاری با مهارت‌های تزریقات را استخدام کنیم؟

انواع تزریقاتی که توسط پرستار سالمند در منزل انجام میشود

داروهای تزریقی یک فرد سالمند، با همدیگر متفاوت هستند و مسلماً شیوه تزریق هر کدام از آن‌ها نیز با همدیگر تفاوت دارد. پرستاری که از مهارت‌ تزریقات برخوردار است، به خوبی با تمام این روش‌ها آشناست و آن‌ها را به بهترین شکل ممکن به فرد سالمند تزریق می‌کند؛ انواع این تزریقات عبارتند از:

  1. تزریق داخل جلدی: این تزریق در ساعد، بالای بازو، کتف و بالای سینه انجام می‌شود و معمولاً برای تست حساسیت انجام می‌شود.
  2. تزریق عضلانی: این نوع تزریق در قسمت باسن انجام می‌شود و رایج‌ترین نوع تزریق دارو به شمار می‌رود.
  3. تزریق زیر جلدی: پرستار سالمند این تزریق را زمانی انجام می‌دهد که به دستور پزشک، دارو باید به آرامی جذب پوست بیمار شود.
  4. تزریق داخل مفصلی: در این روش دارو را به داخل مفصل تزریق می‌کنند و برای درمان بیماری‌های مفصلی و آرتروز، بسیار موثر است.
  5. تزریق وریدی: در این شیوه، پرستار دارو را به داخل ورید سالمند تزریق می‌کند. چنین درمانی برای مواقعی است که سالمند نمی‌تواند از داروهای خوراکی استفاده کند.

انواع تزریقاتی که توسط پرستار سالمند در منزل انجام می‌شود

نکاتی که پرستار سالمند در هنگام تزریق به آنها توجه میکند

تزریق دارو کار حساسی است و فردی که این کار را انجام می‌دهد، باید از دانش، مهارت و تخصص بالایی در این زمینه برخوردار باشد. به خصوص اگر فردی که برای او تزریق انجام می‌شود، یک سالمند باشد. یک پرستار در هنگام تزریق داروی سالمند، به مواردی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، توجه می‌کند:

  • پرستار باید قبل از هر چیز، از حساسیت دارویی سالمند مطلع شود؛ او معمولاً داروهای سالمند را پس از انجام تست حساسیت به او تزریق می‌کند.
  • تمامی لوازم و وسایلی که پرستار سالمند برای تزریق دارو استفاده می‌کند، کاملاً نو هستند و استریل شده‌اند.
  • یک پرستار سالمند از قبل تمام تجهیزاتی که برای تزریق به آن‌ها نیاز دارد آماده کرده است تا در فرایند تزریق مشکلی به وجود نیاید.
  • تزریق برخی از داروهای فرد سالمند، باید طبق دستور پزشک انجام شود و یک پرستار ماهر و با تجربه، کاملاً به این موضوع واقف است.
  • پرستار سالمند بهترین ناحیه برای تزریق را پیدا می‌کند تا فرد سالمند، کمترین درد و فشار را در هنگام تزریق تجربه کند.

عوارض تزریق نادرست دارو به سالمند

اگر سالمندی که در خانه دارید، همواره به تزریق دارو نیاز دارد، پس باید پرستاری با مهارت بالا در امر تزریقات استخدام کنید. تجربه نشان دهنده آن است که تزریق نادرست داروهای تزریقی به سالمند، عوارض متعددی با خود به همراه می‌آورد. برخی از این عوارض را در ادامه مطلب مطالعه کنید:

  • در اثر تزریق نادرست، ممکن است پوست سالمند دچار تورم، التهاب، قرمزی و درد شود.
  • در صورتی که تزریق به درستی انجام نشود، ممکن است به عروق و اعصاب فرد سالمند آسیب‌های فراوانی وارد شود.
  • اگر سالمند از داروهای ضد انعقاد خون استفاده می‌کند، خونریزی پس از تزریق ممکن است برای او خطراتی را به همراه آورد.
  • در صورتی که هنگام تزریق موازین بهداشتی رعایت نشود، سالمند ممکن است دچار عفونت و التهاب شود.

عوارض تزریق نادرست دارو به سالمند

چرا تزریق دارو برای سالمند در منزل مناسبتر است؟

بدون شک یک فرد با قدم گذاشتن به دوران سالمندی، دچار محدودیت‌های فراوانی می‌شود. بسیاری از افراد توان جسمانی خود را از دست می‌دهند و خارج شدن از منزل برای آن‌ها کار سخت و دشواری می‌شود. آن‌ها نمی‌توانند ساعت‌های طولانی در صف انتظار برای تزریق داروی خود باشند. برای این دسته از افراد، وجود یک پرستار سالمند که مهارت‌های تزریقات را بلد است، یک موهبت محسوب می‌شود. به طور کلی تزریق دارو در منزل توسط یک پرستار ماهر، مزایایی دارد که در این قسمت به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • احتمال ابتلا به بیماری‌های واگیردار که جان سالمند را به خطر می‌اندازند، کمتر می‌شود.
  • در هر ساعت از شبانه روز می‌توان داروی سالمند را به او تزریق کرد.
  • نیازی به صرف زمان و انرژی برای مراجعه به مرکز تزریقات وجود ندارد.

فرم زیر را پر کنید ، کارشناسان همیاران فرشته با شما تماس خواهند گرفت

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

فقط محله را وارد کنید

استخدام پرستار سالمند در مجموعه همیاران فرشته

اگر قصد دارید یک پرستار سالمند با مهارت های تزریقات برای سالمند عزیز خود استخدام کنید، می‌توانید از نیروهای متخصص و آموزش دیده مجموعه همیاران فرشته، استفاده کنید. بسیاری از سالمند در این دوره از زندگی خود، ترجیح می‌دهند بیشتر در خانه باشند. برای آن‌ها مراجعه به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی برای تزریق دارو، کار سخت و دشواری است. با استخدام یک پرستار سالمند با تجربه و کاربلد که از تخصص لازم برای تزریقات برخوردار است، خیال خود را از بابت سلامتی سالمند خود راحت می‌کنید. چنین پرستاری می‌تواند به سالمند شما کمک کند تا روزهای باقی مانده عمر خود را در نهایت امنیت، آرامش و سلامتی سپری کند برای مشاهده قیمت خدمات پرستاری کلیک کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *