مقالات

وظایف پرستار در ارائه مراقبت های پزشکی و بهداشتی

وظایف پرستار در ارائه مراقبت های پزشکی و بهداشتی

سالمندی یکی از دوره‌های مهم و حیاتی زندگی انسان است. اگر فرد سالمند یک سبک زندگی سالم داشته باشد و به خوبی مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی را دریافت کند، این دوره را با سلامتی و آرامش سپری خواهد کرد. او با بیماری‌هایی که سایر افراد ممکن است با آن درگیر شوند، مواجه نمی‌شود. روزهای باقی‌ مانده عمر او در نهایت سلامتی و شادی سپری خواهند شد. یک پرستار سالمند با ارائه مراقبت های پزشکی و بهداشتی، در این زمینه نقش موثری ایفا می‌کند. برای آن که با شرح وظایف یک پرستار سالمند در زمینه مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی بیشتر آشنا شوید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

فرم زیر را پر کنید ، کارشناسان همیاران فرشته با شما تماس خواهند گرفت

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

فقط محله را وارد کنید

پرستار سالمند کیست؟

پرستار سالمند فردی متخصص و آموزش دیده است که با مهارت‌ها و توانایی‌های خود می‌تواند به حفظ سلامتی سالمند کمک کند. او تمام مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی که سالمند به آن نیاز دارد را در اختیار او قرار می‌دهد. شاید بسیاری از ما به سبب علاقه ای که به پدر و مادر خود داریم، دوست داشته باشیم در دوران سالمندی، خودمان از آن‌ها مراقبت کنیم. هر چند این تفکر بسیار ارزشمند است، اما باید قبول کنیم که ما در خیلی از موارد، مهارت و دانش کافی را نداریم. در این گونه مواقع یک پرستار سالمند، می‌تواند به ما کمک کند.

یک پرستار متخصص و آموزش دیده، همواره وضعیت سلامتی سالمند را بررسی نموده و علائم بیماری او را کنترل می‌کند. او می‌داند که سالمند باید چه داروهایی را مصرف کند و آن‌ها را سر ساعت به او می‌دهد. پرستار سالمند به تمام امور بهداشتی سالمند هم توجه ویژه‌ای دارد. به این صورت او را از قرار گرفتن در معرض انواع آلودگی‌ها و بیماری‌ها در امان نگه می‌دارد.

پرستار سالمند کیست؟

7 وظیفه پرستار سالمند در خصوص مراقبتهای پزشکی و بهداشتی

حضور یک پرستار که دانش کافی در زمینه مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی دارد، در کنار یک فرد سالمند، دلگرمی بزرگی برای اوست. همچنین خانواده‌ها نیز دیگر دغدغه‌ای در زمینه سلامتی، امور بهداشتی و داروهای سالمند خود نخواهند داشت. در ادامه مطلب برخی از مهم‌ترین وظایفی که بر عهده یک پرستار سالمند قرار دارند را با شما عزیزان در میان می‌گذاریم:

1. پیگیری امور پزشکی سالمند

سالمندان در این دوره از زندگی خود، ممکن است با شماری از بیماری‌های جسمی مواجه باشند. آن‌ها باید در تاریخ مشخص شده به پزشک مراجعه کرده و وضعیت سلامتی خود را بررسی کنند. همچنین آزمایشاتی که پزشک برای آن‌ها تجویز کرده است را به موقع انجام دهند و داروهای خود را سر ساعت مصرف کنند. یک پرستار سالمند متعهد، در تمام این مراحل با سالمند همراهی می‌کند.

2. رسیدگی به امور بهداشتی سالمندان

بسیاری از سالمندان به سبب کهولت سن، نمی‌توانند امور بهداشتی خود را به تنهایی انجام دهند. این وظیفه پرستار سالمند است که به اموری مانند مراقبت‌های پوستی، بهداشت شخصی، حمام و نظافت، سلامت دهان و دندان و… سالمند رسیدگی کند.

3. توجه به تغذیه سالم سالمند

جسم سالمندان در این دوره از زندگی، ضعیف شده و مستعد بیماری‌های مختلف می‌گردد. اما می‌توان با یک سبک زندگی سالم و مصرف مواد غذایی سالم و مغذی، سلامتی جسم را در این دوران به خوبی حفظ کرد. پرستار سالمند به غذاهایی که فرد سالمند مصرف می‌کند، توجه ویژه‌ای دارد. او تمام تلاش خود را به کار می‌برد تا تغذیه سالمی از تمام گروه‌های مواد غذایی برای سالمند فراهم کند.

4. تشویق سالمند به انجام ورزشهای مناسب

سالمندان برای آن که همیشه سلامتی جسم خود را حفظ کنند، باید به صورت منظم تمرینات ورزشی را انجام دهند. کهولت سن و بی‌حوصلگی که برخی از سالمندان به آن دچار می‌شوند، باعث می‌شود که از ورزش دور شوند. یکی از وظایف پرستار سالمند در جهت مراقبت‌های پزشکی، سوق دادن سالمند به سوی ورزش سالم است. آن‌ها به خوبی می‌دانند که کدام یک از تمرینات ورزشی برای سالمند مناسب است و او را هر روز تشویق به انجام آن‌ها می‌کنند. ورزش‌هایی مانند پیاده روی، شنا، دوچرخه سواری، یوگا و… برای سالمند بسیار مفید هستند و آن ها می‌توانند با کمک پرستار خود، این ورزش‌ها را به صورت مستمر انجام دهند.

5. مدیریت داروهای سالمند

معمولاً سالمندان به سبب بیماری‌های مزمنی مانند فشار خون بالا، چربی خون، دیابت، مشکلات قلبی و… باید داروهایی را همواره مصرف کنند. این داروها اگر هر روز و سر ساعت مصرف نشوند، جان و زندگی فرد سالمند را به خطر می‌اندازند. یکی از مهم‌ترین وظایف پرستار سالمند این است که داروهای او را به خوبی مدیریت نموده و سر ساعت به او یادآوری کند.

6. پشتیبانی روانی

مراقبت‌های پزشکی، تنها شامل امور جسمی نمی‌شوند و تمام ابعاد روح و روان سالمند را هم دربرمی‌گیرند. یک پرستار حاذق و با تجربه به خوبی می‌داند که فرد سالمند، علاوه بر مراقبت‌های جسمی و بهداشتی، به پشتیبانی روانی هم نیاز دارد. آن‌ها به سالمندان کمک می‌کنند تا بر مشکلاتی مانند تنهایی، انزوا، افسردگی و… غلبه کنند. در کنار چنین پرستاران مهربان و دلسوزی، دوران پیری فرد سالمند با عشق و آرامش فراوان سپری می‌شود.

7. پیگیری علائم و نشانههای بیماریهای مزمن

بسیاری از سالمندان در این دوران از زندگی خود، با بیماری‌های مزمن دست و پنجه نرم می‌کنند. پس یک پرستار ماهر و آموزش دیده باید در کنار سالمند باشد تا علائم و نشانه‌های این بیماری‌ها را پیگیری کند. در این صورت اگر بیماری تشدید شود، پرستار به سرعت به پزشک سالمند اطلاع داده و از خطرات فراوانی که سلامتی او را تهدید می‌کنند، جلوگیری به عمل می‌آورد.

ارائه مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی در همیاران فرشته

ارائه مراقبتهای پزشکی و بهداشتی در همیاران فرشته

به شما حق می‌دهیم اگر همیشه نگران و دلواپس سالمندی باشید که در خانه دارید. یکی از مهم‌ترین وظایفی که بر عهده ما قرار دارد این است که از پدر و مادر یا پدربزرگ و مادربزرگ خود تا پایان عمر مراقبت کنیم. آن‌ها عمر خود را برای ما صرف کردند تا پر و بال بگیریم و برای زندگی آماده شویم. حال که توانایی جسمانی خود را از دست داده و به دوران پیری رسیده‌اند، وظیفه ماست که از آن‌ها مراقبت کنیم. اگر سالمند شما دچار بیماری خاصی است و نیاز به مراقبت‌های دقیق و کامل پزشکی دارد، می‌توانید از پرستاران با تجربه ما در مجموعه همیاران فرشته کمک بگیرید. پرستاران ماهر و آموزش دیده ما با ارائه مراقبت های پزشکی و بهداشتی، به سالمند شما کمک می‌کنند تا سایر روزهای عمر خود را در سلامتی و آرامش کامل سپری کنند.برای مشاهده قیمت خدمات پرستاری کلیک کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *