مقالات

پرستار سالمند و مراقبت های حرفه ای از سالمندان به ایده آل ترین شکل ممکن

فرم زیر را پر کنید ، کارشناسان همیاران فرشته با شما تماس خواهند گرفت

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

فقط محله را وارد کنید

پرستار سالمند در منزل:

خدمات پرستاری در منزل و پرستار سالمند در همیاران فرشته عبارت است از:

  1. پرستار بیمار در منزل
  2. پرستار سالمند در منزل
  3. پرستاری از کودک در منزل

پرستار به کسی میگویند که با تحصیلات دانشگاهی ‌در مقاطع کاردانی؛ کارشناسی ؛کارشناسی ارشد و دکترا در رشته حرفه ای پرستاری که در هر پست و مقام و محیطی قادر است

تمامی پرسنل پرستاری همیاران فرشته دارای مدارک کاملا علمی و معتبر میباشند و حداقل مدرک مورد نیاز برای پرستار منزل :  لیسانس علوم پرستاری است.و با این مدارک و سابقه بالا قیمت های پرستاری و مراقبت در موسسه ما بسیار عالی میباشد.

در این مقاله میخوانیم

ما (شرکت خدمات پرستاری همیاران فرشته ) چالش‌های دوران سالمندی را درک می‌کنیم و می‌دانیم که چگونه زندگی سالمندان را از طریق مراقبت شخصی و دقیق بهبود بخشیم. مطالعات نشان می دهد که سلامت افراد و محل زندگی آنها با هم مرتبط است.

 پرستاری در منزل برای ارائه پشتیبانی مورد نیاز، چه برای شما یا یکی از بستگان نزدیک، می تواند دلهره آور باشد. شما باید بدانید که هرکسی را که استخدام نفرمایید . اگر از طرف یکی از والدین مسن انتخاب می‌کنید، یا برای فرزندتان کمک می‌خواهید، باید مطمئن باشید که او در امان خواهد بود و توسط پرستار در منزل ، موسسه پرستاری همیاران فرشته معتبر مراقبت می‌شوند

 وظایف پرستار در منزل

در ادامه لیستی از وظایف پرستار در منزل شما را شرح میدهیم:

  • بررسی غذاهایی که میخورید
  • بررسی فشارخون و ضربان قلب و قندخون
  • انجام تزریفاتی که توسط پزشک متخصص تجویز شده است
  • جلوگیری از اسیب های جسمی
  • بررسی حالات روحی
  • بررسی ایمنی خانه
  • مراقبت از سالمند یا بیمار

همراهی سالمندان و بیماران در خارج از منزل توسط پرستار های متخصص برای انجام کارهای اولیه مانند خواربار فروشی، ویزیت پزشک و شبکه های اجتماعی می تواند یک امتیاز عالی برای شفای بیمار و روحیه قوی باشد.

 وظایف مراقبتی پرستار در منزل :

پرستار وظیفه دارد تا کمک کند که کارهایی که فرد در گذشته به تنهایی انجام میداده اما حالا قادر به انجامشان نیست را بتواند دوباره انجام دهد.

وظایف و نقش درمانی پرستار درمنزل :

گرچه درمان بیمار بر عهده پزشک است پرستار با مراقبت های درست و اصولی خود به بیمار و سالمند کمک میکند تا بتواند مراحل درمان را به راحتی و موفقیت پشت سر بگذارد.

 نقش و وظایف حفاظتی پرستار سالمند درمنزل :

کمک به بیمار(نگهداری بیمار در منزل) برای مصونیت وی از عوامل محیطی مثل عفونت ، آتش سوزی ، افتادن و …

 نقش و وظایف آموزشی پرستار درمنزل :

آموزش و راهنمائی بیمار یکی از وظایف مهم پرستار بیمار در منزل است مثل آموزش در مورد مراقبتهای لازم در منزل یا اقدامات بهداشتی

 وظایف و نقش پرستار جهت هماهنگی با کادر درمان :

هماهنگی کار تیم پرستاری در رابطه با برنامه ریزی برنامه کار بهیاران و کمک بهیاران و سایر پرسنل خدماتی وهماهنگ کردن کار گروه های دیگر در رابطه با تیم درمان مثل مشاوره با قسمتهای مختلف تغذیه ، مددکاری ، آزمایشگاه ، فیزیو تراپی ، رادیولوکی و …

وظایف نقش حمایتی پرستار :

پرستار کسی است که بیش از افراد دیگر با بیمار در ارتباط بوده و خواسته های او را به روشنی میداند و به همین جهت میتواند مدافع و حامی او باشد و واسطه مؤثری برای بیماربا نهاد های مختلف درمانی به حساب می آید .مثل مرکز مبارزه با سل همچنین میتواند به سالمندان روحیه و انگیزه جوانی دهد.

مزایای پرستار سالمند و پرستار بیمار در منزل

ماندن عزیزان در بیمارستان باعث استرس و ناراحتی در جو خانه میشود، به همین دلیل است که بسیاری از مراکز خدمات پرستاری،  خدمات پرستاری بیمار در منزل را ارائه می دهند .جهت مراقبت از بیمار  یا بسیاری از افراد در آسایش منزل خود بهبود می یابند و یا با مراقبت از بیمار در منزل ،پس از یک بیماری طولانی مدت، زمین خوردن یا جراحی بهبود می یابد.

دستورات پزشک برای شروع مراقبت های پرستاری در منزل لازم است. هنگامی که پزشک شما را به  مرکز خدمات پرستاری معرفی می کند، خدمات پرستاری در منزل تهران  یک قرار ملاقات تعیین می کند و به منزل شما می آید تا در مورد نیازهای شما با شما صحبت کند و از شما سؤالاتی در مورد سلامتی و شرایط بیمار،سالمند یا کودک بپرسد.

همچنین وجود پرستار سالمند یا بیمار در منزل میتواند برای شما ارم بخش تر و مقرون به صرفه تر باشد  برخی از مزیت های پرستاری در خانه نسبت بیمارستان شامل موارد زیر میشود.

  • درجه بالاتری از استقلال در یک محیط آشنا
  • نگرش خوشبینانه تر به زندگی
  • کاهش استرس ناشی از موقعیت های جدید زندگی
  • سفر کمتر برای معاینات پزشکی
  • توجه فردی
  • برای مشارکت در خانواده مساعدتر است

البته، اگر از والدین خود بپرسید، متوجه خواهید شد که دلایل زیادی وجود دارد که آنها دوست دارند در خانه خود بمانند.

1. بهترین راه برای ارائه خدمات مراقبت در منزل برای سالمند خود را بیاموزید

همانطور که والدین شما به سمت سالمندی پیش میروند و توانایی های آنها کاهش می یابد، نقش ها شروع به تغییر می کنند و ممکن است زمان آن باشد که به دنبال خدمات مراقبت در منزل خصوصی باشید. به جای تکیه بر والدین خود برای مراقبت از کودک ،پرستاری از سالمند ، پرستاری از بیمار یا سایر اعضای خانواده، مسئولیت ها اغلب معکوس می شوند.

زمانی بود که این بیشتر یک فرآیند تکاملی طبیعی بود. فرزندان متاهل با والدین زندگی می کردند. هنگامی که آنها به پرستاری بیشتر نیاز داشتند، خانواده بزرگ یا نسل های جوانتر خدمات را ارائه می کردند. اما اکنون، با توجه به اینکه اکثر فرزندان بالغ در مشاغل تمام وقت کار می کنند، بسیاری باید برای مراقبت و پرستاری از سالمندان و عزیزانشان به خدمات پرستاری حرفه ای اعتماد کنند.

آخرین کاری که می خواهید انجام دهید این است که با فرستادن آنها به بیرون از خانه برای زندگی، زندگی آنها را مختل کنید.اما بهترین راه برای ارائه حمایت و راحتی مورد نیاز آنها این است که اجازه دهید آنها در خانه خود بمانند. با مراقبت حرفه‌ای پرستاری در منزل، می‌توانید با دانستن اینکه والدینتان درآسایش و آرامش خوبی هستند، به شغل خود بروید.

2. اقامت در منزل خود با  پرستار در منزل :

انتقال والدین یا عزیزانشان به خانه سالمندان یک تجربه دردناک است. این بدان معناست که والدین نه تنها از نظر جسمی یا روحی شکست می خورند، بلکه باید محیط آشنا و راحت خود را نیز ترک کنند. آنها احتمالاً یک عمر را صرف ساختن خاطرات در خانه خود کرده‌اند، و ترک آن برای یک سبک زندگی سازمانی خشن و شدید می‌تواند افسرده‌کننده باشد. خانه های سالمندان می تواند برای سالمندانی که بسیار بیمار هستند یا نیاز به نظارت شبانه روزی دارند مناسب باشد، اما مراقبت های بهداشتی و پرستاری در منزل مزایای قابل توجهی برای کسانی دارد که می توانند در صورت نیاز با مدیریت پرستار خصوصی در خانه یا منزل بمانند

3. بهبود زندگی اجتماعی با پرستار در منزل

اگر یکی از والدین به خانه سالمندان نقل مکان کند، یکی از اولین چیزهایی که  ترک میکند محله است. این امر به حضور و معاشرت همسایگان  و آشنایان ، نشستن در آفتاب (یا سایه) در پاسیو یا ایوان جلو و تماشای عبور و مرور مردم و روال عادی روزمره زندگی پایان می دهد. هنگام حضور سالمند در خانه، دوستان قدیمی می‌توانند برای بازدید نجا بیایند،آشنایان برای بازدید بیایند و این امر از نظر روحی و روانی برای سالمند نیاز است .

4. چکاپ پزشکی با پرستار در منزل

پرستاران در منزل حرفه‌ای به خوبی آموزش دیده‌اند تا نه تنها با فوریت‌های پزشکی برخورد کنند، بلکه برای نظارت بر شرایط پزشکی و گزارش دادن به پزشکان مراقبت‌های اولیه نیز آموزش دیده‌اند. آنها می توانند مستقیماً با پزشک در ارتباط باشند و در صورت نیاز به درمان عملی بپردازند. به عنوان یک واسطه در محل، آنها می توانند دستورات پزشک را به موقع انجام دهند. بدیهی است که این استرس بسیار کمتر از سوار شدن در ماشین و سفر به وقت دکتر است.

پرستار در منزل می توانند تعداد ملاقات های پزشکی مورد نیاز را کاهش دهند و می توانند آمارهای حیاتی را ثبت کنند. در بسیاری از موارد، این امر می تواند با کاهش احتمال افتادن هنگام بیرون رفتن و اجتناب از قرار گرفتن در معرض بیماری درمطب پزشک، والدین را ایمن تر نگه دارد. علاوه بر این، پرستاران آموزش دیده دانش و تجربه در خواندن علائم بالینی و یادداشت علائم هشدار دهنده برای تعیین اینکه آیا والدین شما نیاز به مراجعه به پزشک دارند، دارند.

5. مراقبت های پرستاری در منزل پس از جراحی

اگر والدین شما به هر دلیلی مجبور شدند تحت عمل جراحی قرار بگیرند یا زمانی را در بیمارستان بگذرانند، یک پرستار در منزل خصوصی می تواند مراقبت های بعدی را انجام دهد.

بسته به ماهیت بیماری، مراقبت های بعد از عمل می تواند شامل بازدید از مراکز توانبخشی باشد. به جای بیرون رفتن برای جلسات توانبخشی و خطر افتادن، پرستار درخانه می تواند برنامه توانبخشی را در خانه ترتیب دهد.

یک پرستار در منزل خصوصی می تواند پیشرفت را ردیابی کند و تعیین کند که چه زمانی ممکن است والدین به کمک اضافی نیاز داشته باشند. پرستار در منزل همچنین می تواند از زخم ها و بخیه ها و پانسمان ها و..مراقبت کند و نیاز به مراجعه به مطب پزشک برای این کار را کاهش دهد.

اگر نسخه ای نیاز باشد، پرستار خصوصی در منزل خصوصی می تواند دستور را از پزشک دریافت کند و آن را به داروخانه بفرستد.

6. افزایش مزایای سلامتی با  پرستاری در منزل پرایوت

سالمندان علاوه بر راحتی در محیط خود، می توانند مدت طولانی تری فعال بمانند که نتیجه آن سلامت بهتر است. به جای قرار گرفتن در تخت بیمارستان در یک خانه سالمندان، والدین بیشتر احتمال دارد که بلند شوند و راه بروند، اشیا را لمس کنند، چیزها را ببینند و حتی در خانه نظارت کنند. در بیشتر موارد، این باعث بهبودی و بهبود وضعیت ذهنی می شود.

محیط خانه مراقبت از سالمندانی را که در رفت‌وآمد در اطراف مشکل دارند، ساده‌تر میکند. علاوه بر این، والدین تمایل بیشتری به خوردن غذاهای آشنا در خانه دارند که می تواند به افزایش مصرف مواد مغذی کمک کند. والدین سالخورده از توجه و مراقبت های انفرادی که از مراقبت های پرستاری در خانه خصوصی دریافت می کنند، پیشرفت می کنند.

7. پرستار خصوصی سالمند در منزل بازدیدهای خانوادگی را در هر زمان تشویق می کند

سالمندان تنها کسانی نیستند که در خانه سالمندان احساس ناراحتی می کنند. همین امر در مورد خانواده، دوستان و عزیزان آنها نیز صدق می کند، که ترجیح می دهند با اعضای سالمند خانواده در خانه خود ملاقات کنند.

وقتی نوه ها می توانند بیایند و روی تخت یا روی صندلی کنار پدربزرگ و مادربزرگشان بنشینند، تجربه خوشایندی است. این بسیار متفاوت از دیدن یک عزیز در تخت بیمارستان در یک خانه سازمانی است، جایی که می تواند برای یک کودک ترسناک باشد.

8. پرستاری در منزل باعث بهبودی و کاهش خطر عفونت می شود.

مرکز مراقبت در منزل کمک می کند تا بیمار از عفونت هایی که در بیمارستان ها در معرض آنها قرار می گیرند محافظت شود. پس از عمل جراحی و مراقبت های ویژه ممکن است بیماران را نسبت به خطر عود و عفونت حساس تر کند. مرکز مراقبت در منزل  به  دلیل قرار گرفتن کمتر در معرض عفونت ها می تواند به بهبودی بهتر و سریعتر بیمار در منزل کمک کند.

9. پرستاری در منزل مقرون به صرفه تر از مراقبت های داخل بیمارستانی

یک بیمار ممکن است نیاز به مراقبت های ویژه(پرستار ویژه یا پرایوت) در منزل داشته باشد که ممکن است نیاز به روش های خاصی داشته باشد تا چندین بار در روز انجام شود. مراقبت در بیمارستان معمولاً بسیار گرانتر است و نگهداری بیمار برای مدت طولانی در بیمارستان امکان پذیر نیست زیرا مقرون به صرفه نیست.

مراقبت و خدمات پرستاری بیمار در منزل، خدمات مراقبت پزشکی حرفه ای در منزل  مطابق با استانداردهای بیمارستانی را به بیمار در آسایش خانه ارائه می دهد. در مقایسه با مراقبت های داخل بیمارستانی بسیار مقرون به صرفه است.

خدمات پرستاری بیمار در منزل

11. پرستار سالمند یا کودک در منزل موجب ایجاد محیط آشنا

 پرستار در منزل به بیمار کمک می کند تا خدمات مراقبت در منزل حرفه ای را در محیط آشنای خود ارائه کند. قرار گرفتن در محیط گرم و دوست داشتنی خانه به آرامش ذهن کمک می کند و به کاهش استرس کمک می کند. ثابت شده است که یک طرز فکر سالم و محیط آشنا به بهبود بهتر و سالم‌تر بیماران کمک می‌کند

ارائه مراقبت های حرفه ای و خدمات پرستاری در خانه به شخصی سازی و شخصی سازی تجربه برای بیمار کمک می کند. آنها برای هر بیمار منحصر به فرد هستند و با در نظر گرفتن نیازهای بیمار طراحی شده اند. این امر باعث می شود بیمار راحت تر باشد زیرا تمام نیازهای او برآورده می شود. پرستار منزل و خدمات پرستاری  به بیمار کمک می کند تا بهبودی بهتری پیدا کند زیرا مراقبت های انفرادی را ارائه می دهد که مطابق با استانداردهای پزشکی نیز هست.

12. پرستار کودک در منزل جهت حمایت از فعالیت های زندگی روزمره

برخی از افراد ممکن(کودک،سالمند،بیمار) است در انجام کارهای اساسی مانند حمام کردن، نظافت، آشپزی و نظافت مشکل داشته باشند. مراقبت ها و خدمات پرستاری بیمار در منزل انجام این فعالیت های روزانه را نیز تسهیل می کند. پرستار در منزل یا نگهدار در منزل  همچنین در کارهای سبک خانه مانند شستن لباس‌ها، ظروف و غیره کمک می‌کنند که به حفظ یک سبک زندگی مناسب در کل کمک می‌کند.

  • یک مراقب و پرستار در منزل برای حمایت از بیماران در فعالیت های زندگی روزمره آموزش دیده است. این به بیماران کمک می کند تا احترام و کرامت خود را حفظ کنند و زندگی سالم و باکیفیتی داشته باشند. پرستار در خانه در تمام فعالیت های بیمار کمک می کنند.

13. پرستار سالمند و کودک در منزل جهت مدیریت دارو توسط پرستار منزل

زمانی که بیمار از مشکلات مختلفی رنج می‌برد، میزان مصرف دارو افزایش می‌یابد. با توجه به اینکه بسیاری از پزشکان داروهای مختلف را برای مشکلات مختلف تجویز می کنند، مدیریت نسخه و مدیریت دارو بسیار مهم است. بسیاری از افراد سالمند در هنگام مصرف داروها دچار سردرگمی می شوند و گاهی اوقات این امر می تواند منجر به مشکلات سلامتی جدی برای بیمار شود،

پس مراقبت و نگهداری از سالمند یک اصل مهم می باشد و بهترین راه استخدام پرستار در منزل می باشد

مانند مصرف بیش از حد، ترکیب مضر دارو یا حتی از دست دادن برخی از داروها برای مدت طولانی. مراقبین حرفه ای(پرستار پرایوت) پرستاری بیمار در منزل برای مدیریت نسخه ها و داروها آموزش دیده اند تا اطمینان حاصل کنند که بیمار مراقبت و داروی کافی و صحیح را در زمان مناسب دریافت می کند.

15.پرستار سالمند در منزل جهت همراهی – همدم شدن

تعامل اجتماعی برای سالم ماندن در مراحل بعدی زندگی مهم است. مراقبان خانگی و پرستار در منزل نیز در نقش همراهان مورد اعتماد برای فعالیت‌های اجتماعی و منظم مانند مطالعه، پیاده‌روی، غذا خوردن، بازی کردن، فیلم و فعالیت‌های دیگر دو چندان می‌شوند.

کمک در فعالیت‌هایی که این فعالیت‌ها انجام می‌دهند می‌تواند به بیماران کمک کند کمتر احساس تنهایی و رها شدن کنند.

این مشکلات ممکن است باعث سایر مشکلات سلامتی نیز شوند.

قیمت پرستار سالمند ( بیمار ، سالمند ، کودک ) در منزل

موسسه همیاران فرشته یکی از مقرون به صرفه ترین موسسه های در زمینه خدمات پرستار سالمند و پرستار بیمار در منزل میباشد و شما میتوانید برای استخدام پرستار برای سالمند یا بیمارتان به شکل روزانه و یا ساعتی باماتماس بگیرید پرستاران ما به روز ترین متد های مراقبت از سالمند و بیمار در خدمت شما هستند

موقعیت مکانی سالمند،کودک و خدمت گیرنده تاثیر بسزایی در کاهش قیمت پرستار و حقوق دریافتی نیروی خدمتگذار خواهد داشت.بطور مثال اگر پرستار در حوزه و محدوده خدمت گیرنده باشد علاوه بر اینکه با اطمینان و آرامش و بدون استرس در محل کار حاضر شده قیمت ایاب ذهاب و بالطبع قیمت حقوق خدمت گیرنده کاهش میابد.

موارد مهم و تاثیرگذار در قیمت پرستار

  • تجربه و سابقه پرستار کودک و نگهدار سالمند ، پرستار کودک و پرستار بیمار در منزل
  •  تاریخ تاسیس موسسه پرستاری و نگهداری از سالمند و کودک در منزل
  • ساعات کاری که نیاز به پرستار سالمند ، کودک و بیمار در منزل (۲۴ ساعته- شیفت شب-روزانه و ساعتی) در منزل می باشد.
  • شرایط پرستاری و نگهداری از سالمند ، کودک و بیمار( نحوه زندگی سالمند یا کودک)
  • سالمند ، کودک و بیمار با چه کسی زندگی می کند؟
  1.  تنها (مثلا بدون همسر)
  2. همراه با همسر
  3. همراه با همسر و فرزندان مجرد
  4. در یک خانواده گسترده
  5. سایرموارد

یا سالمند یا کودک در موارد زیر نیاز به کمک دارد ؟

  1. توالت رفتن (ادرار، مدفوع)
  2. حمام کردن
  3. لباس پوشیدن
  4. غذا خوردن
  5. خوابیدن
  6. خریدکردن
  7. آشپزی

آیا سالمند ، کودک بیمار دارای بیماری یا مشکل پزشکی خاصی دارد؟

  1. پارکینگسون
  2. آلزایمر
  3. افسردگی
  4. فراموشی
  5. وسواس
  6. اعتیاد
  7. اسکیزوفرنی
  8. پوشکی
  9. بی اختیاری ادرار

هزینه استخدام پرستار برای سالمند و قیمت نگهدار کودک هم به عوامل مختلفی چون ساعت کار پرستار ( پرستار تمام وقت در منزل یا پرستار نیمه وقت )، آقا یا خانم بودن پرستار ( پرستار خانم جهت سالمند ) ، خدمات ارائه شده و…. بستگی دارد. بسیاری از پرستاران هستند که تنها امور مربوط به سالمند را انجام می‌دهند، درصورتی که بسیاری از آن‌ها علاوه بر امور مربوط به سالمند نظافت روزانه منزل هم به عهده‌شان است. در اینصورت حقوق دریافتی پرستار در منزل بیش از یک پرستار معمولی خواهد بود.

اعزام پرستار

مجموعه شرکت خدمات پرستاری و نگهداری از سالمند و بیمار همیاران فرشته ،پرستاران و مراقبان منتخب را با توجه به شرایط سالمند و بیمار اعزام می کند تا اطمینان حاصل شود که ما ارائه دهندگان بهترین خدمات پرستاری تهران با کامل ترین لیست خدمات پرستاری در منزل که صادق، قابل اعتماد، ایمن و قابل اعتماد هستیم.

پرستاران اعزامی از شرکت همیاران فرشته تحت بررسی پیشینه، بررسی مرجع، مصاحبه حضوری و موارد دیگر قرار می گیرند.

با اعزام پرستار همیاران فرشته فرقی نمی‌کند برای احیای زندگی اجتماعی‌تان کمک می‌خواهید، حرفه‌تان را مدیریت می‌کنید یا چند ساعت وقت خالی از کودک،بیمار،سالمند را بگیرید… ما می‌توانیم با مراقبت از کودک ، نگهداری از سالمند ، نگهداری بیمار در منزل آرامش را به منزلتان هدیه بدهیم:

  • اعزام پرستار جهت مراقبت روزانه از کودک ، سالمند و بیمار در منزل
  • اعزام پرستار جهت مراقبت های نیمه وقت از کودک ، سالمند و بیمار در منزل
  • اعزام پرستار جهت پرستار کودک 24 ساعته از کودک ، سالمند و بیمار در منزل
  • اعزام پرستار جهت پرستار بچه موقت جهت کودک ، سالمند و بیمار در منزل

دلایل اعزام پرستار

آموزش بیمار

مدیریت دارویی

ارتباط بین بیماران، خانواده و ارائه دهندگان مراقبت

حفظ تحرک عملکردی

حفظ سلامت روانی اجتماعی

مراقبت های پرستاری در کنار بالین بیماران سالمند

کمک به بیماران با نیازهای اولیه از جمله حمام کردن، لباس پوشیدن و غذا خوردن

تشویق بیماران به انجام هر چه بیشتر برای خود تا به آنها کمک کند احساس استقلال کنند

سازماندهی و تجویز داروها بر اساس برنامه مراقبتی

کمک به بیماران برای ورزش و انجام درمان هایی مانند ماساژ اندام

برنامه ریزی، ایجاد و مدیریت برنامه های بهداشت و مراقبت از بیمار

ثبت علائم حیاتی

تجویز دارو

کمک به بهداشت روزانه

توسعه برنامه های ورزشی

انتقال بیماران به نوبت های مراقبت های بهداشتی

کمک های بهداشتی

آماده سازی وعده غذایی / نظارت بر رژیم غذایی

خانه داری سبک

سفارشات و خرید

همراهی شاد

صبح ها، وسط روز، عصرها

موقت یا بلند مدت

آخر هفته ها، تعطیلات

مهلت برای مراقبان خانواده

برقراری ارتباط با اعضای خانواده در مورد سلامت و پیشرفت بیماران

ویژگی های و مهارت های پرستار سالمند حرفه ای

انعطاف پذیری

درك كردن

گوش دادن فعال

باز بودن برای یادگیری چیزهای جدید

توانایی سازگاری با موقعیت ها و افراد چالش برانگیز

شوخ طبعی

مهارت حل مسئله قوی

 استخدام پرستار در منزل

استخدام پرستار در منزل بسیار مهم است و باید با دقت و توجه بسیار زیادی انجام شود چرا که قرار است ساعات طولانی و حتی در برخی موارد به صورت شبانه‌روزی در کنار سالمند ، بیمار و کودک شما باشد.از این رو قابل اطمینان بودن و مناسب بودن پرستار درمنزل بسیار مهم است.

استخدام و گزینش پرستار سالمند، پرستار کودک، پرستار درمنزل توسط شرکت همیاران فرشته به طور تخصصی انجام می‌شود.

باتوجه‌ به شرایط زندگی فعلی و کمبود درآمد و مشکلات معیشتی و نیاز به کار کردن زن و مرد در بیرون از منزل کودکان خردسال اغلب نیاز به نگهداری و پرستاری در منزل دارند؛ چراکه خودشان نمی‌توانند نیازهای خود را برآورده کنند. در چنین شرایطی پدر و مادر اقدام به استخدام پرستار کودک برای فرزند دلبندشان می‌کنند.

از طرفی ممکن است سالمندان خانواده نیز دچار بیماری و مشکلاتی در راه‌ رفتن و بیماری‌های دیگری باشند که نیاز به مراقبت و پرستاری داشته باشند. اغلب سالمندان تمایل دارند در منزل خود سکونت داشته تا مزاحمتی برای فرزندان خود نداشته باشند؛ به همین دلیل خانواده ایشان لازم است یک پرستار سالمند در منزل برای سالمند از شرکت خدمات پرستاری  یا موسسه  خدمات پرستاری  استخدام کنند که امورات خانواده را بر عهده بگیرد.

برای کسانی که با مسائل بهداشتی محدود کننده، زوال عقل یا محدودیت های فیزیکی سر و کار دارند،شرکت خدمات پرستاری  می توانند کمک کنند.

با بالارفتن سن، افراد سالمند به طور روز افزونی نیاز به  نگهداری از سالمند حتی در فعالیت های روزانه از قبیل لباس پوشیدن ، غذا خوردن و  استفاده از توالت و حمام کردن سالمند و  حمام کردن کودک دارند.

در یک خانواده ، اعضا خانواده یا پرستار سالمند معمولا این مسوولیت ها را بر عهده می گیرند.

وقتی زوج های سالمند به طور مستقل زندگی می کنند بهتر آن است که یکی از آن ها از دیگری پرستاری ، نگهداری و مراقبت کند.

در تمام جوامع محلی افراد سالمند و یا زوج هایی وجود دارند که از نظر جسمی آسیب دیده اند و برای انجام کارهای روزانه و کارهای بیرون از خانه نیاز به پرستار سالمند دارند .

شاغل شدن مادران در جامعه موجب تاسیس مراکز نگهداری از نوزاد و کودک مانند مهدکودک ها و ایجاد شغل پرستاری و نگهداری از کودک گردیده.

ساعاتی که مادران نمی توانند در کنار فرزندانشان باشند بایستی:

۱٫ استخدام پرستار و نگهدار کودک جهت مراقبت و نگهداری از بچه ها

۲٫ گذاشتن کودک در مهد کودک

جهت استخدام پرستار کودک ، استخدام پرستار سالمند و استخدام پرستار بیمار در منزل بایستی به کدام مهارت های پرستار توجه داشت:

استخدام پرستار درمنزل (شبانه روزی،تمام وقت،نیمه وقت،شیفت شب) در منزل نیازمند داشتن تجربه کاری در زمینه های(درمان ،سرم تراپی،تزریق و زدن آمپول در منزل و …) و تجربه کاری در این حوزه را خواستار هست.

• پرستار کودک یا سالمند در منزل بایستی آموزش درباره بیماری و درمان
• پرستار کودک یا سالمند در منزل بایستی ارزیابی سلامتی شامل مونیتورینگ فشارخون و سایر علائم حیاتی، اندازه گیری قندخون، کنترل بعد از عمل و کنترل از راه دور
• پرستار سالمند و کودک در منزل بایستی در تعویض پانسمان و مراقبت از زخم متخصص باشد
• تعویض لباس
• آموزش و مدیریت استومی یا کلستومی
• مدیریت iv
• پرستار سالمند یا کودک در منزل بایستی آموزش دیده در صحیح دارودرمانی و در صورت نیاز پرسش از پزشک یا داروساز باشد
• پرستار سالمند یا کودک درمنزل بایستی بایستی  انجام در تزریقات متخصص باشد
• مراقبت از انواع کاتترها (ادراری، تغذیه ای و …)

 

استخدام پرستار سالمند ، پرستار کودک ، پرستار درمنزل از شرکت معتبر خدمات پزشکی درمنزل  چه مزایایی دارد؟

استخدام پرستار ساعتی ،استخدام پرستار شیفت صبح، استخدام پرستار در منزل(غرب،شرق،شمال و جنوب تهران)

از  دلایل و مزایای استخدام و اعزام پرستار سالمند، پرستار کودک، پرستار در منزل  از شرکت های خدمات پرستاری معتبر (بهترین شرکت خدمات پرستاری در منزل ) به گزینه‌های زیر اشاره کنیم:

  • افزایش سرعت درمان و مراقبت بیمار درمنزل

اگر بیمار مشکل و بیماری حادی نداشته باشد بهترین راه برای افزایش سرعت بهبودی بیمار نگهداری در منزل است؛ علت این امر آن است که بیمار در معرض آلودگی‌های محیط بیمارستانی قرار ندارد. همچنین پرستار بیماردر منزل  تنها مسیول پرستاری و مراقبت از یک بیمار است و همین امر در افزایش بازدهی او تأثیر دارد، علی‌رغم اینکه پرستاران بیمارستان موظف هستند خیل عظیمی از بیماران را پرستاری کنند؛ به همین دلیل وقت و حوصله کافی برای تک‌تک بیماران ندارند.

  • دریافت خدمات پرستاری درمنزل هزینه کمتری دارد

معمولاً استخدام یک پرستار در منزل برای نگهداری از سالمند و پرستاری کودک و بیمار هزینه کمتری نسبت به مراقبت در بیمارستان و مراکز نگهداری سالمند و کودک  دارد. نگهداری بیمار و سالمند در این مراکز برای مدت زیادی هزینه بسیار بالایی دارد.

  • امنیت بالاتر پرستاری در منزل جهت خدمات پرستاری درمنزل شهرهای بزرگ

بدیهی است سپردن کودک و یا سالمند به مراکز مختلف جهت نگهداری آن‌ها امنیت کمتری نسبت به مرکز مراقبت در منزل جهت نگهداری کردن آن‌ها در منزل خودشان دارد. کودک و سالمند همچنین در منزل خود احساس آسودگی و راحتی بیشتری دارند. نگهداری از سالمند و کودک در مراکز مختلف، تنش‌هایی را به آن‌ها منتقل خواهد کرد.

  • خدمات پرستاری در منزل ایجاد حس عاطفه و نزدیکی بیشتر می شود

وقتی خانواده اقدام به گرفتن یک پرستاردر خانه خود برای فرزند و یا پدر و مادر سالمند خود می‌کنند، می‌توانند به ایجاد فضای دوستی و نزدیکی بین پرستار و کودک و سالمند کمک کنند. پرستارانی که در خانه از کودک و سالمند نگهداری می‌کنند حس مسئولیت بیشتری نسبت به سالمند و کودک داشته و ارتباط عاطفی عمیقی با آن‌ها حس می‌کنند که در کیفیت خدمت‌رسانی تأثیرگذار است.

• افزایش کیفیت خدمات مراقبت در منزل
• کاهش دفعات و زمان بستری در بیماران از جمله بیماران مزمن
• پیشگیری از بستری های غیر ضروری با کاهش خطاهای دارویی و سقوط در منزل
• کاهش خطر ابتلا به عفونت های بیمارستانی
• افزایش راحتی و آسایش بیمار
• ایمنی برای بیماران و خانواده های آنان
• کاهش هزینه کمتر از خدمات بیمارستانی
• بازگشت سریعتر بیمار به زندگی عادی
• افزایش خدمات به بیماران سالمند و نیازمند به مراقبت طولانی
• تسریع در ترخیص از بیمارستان و افزایش گردش تخت

 

نکات ضروری برای فرم استخدام پرستار

توجه:

استفاده نابجا از واژه پرستار برای (کمک پرستاران ، خدمات و..)منجر به سوء استفاده توسط سود جویان و دفاتر خدمات و سوء تفاهم برای خانواده ها و بکارگیری این افراد به جای پرستار حرفه ای در مراقبت در منزل شده است.

توجه:

استخدام پرستار سالمند ارزان ، پرستار کودک با حقوق کم ، اکثرا دارای سابقه و مهارت های پرستاری پایین هستند.لذا توصیه می شود، پرستار در منزل را از مراکز مجاز و معتبر ارائه دهنده خدمات پرستاری در منزل جهت نگهداری از سالمند و کودک ، استخدام بفرمایید.

https://hamyaranfereshteh.com/%d9%81%d8%b1%d9%85-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%ae%d8%af%d8%a7%d9%85-%d9%be%d8%b1%d8%b3%d9%86%d9%84/

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *